Metsaseened pakuvad vaheldust liha- ja kalatoitudele, olles tervislikud ning energiavaesed nagu köögiviljadki. 100 g värskeid seeni annab keskmiselt 25–45 kilokalorit.

Eestis kasvab umbes 400 söödavat seeneliiki, nendest ligikaudu 100 on heade maitseomadustega, kuid söögiks tarvitatakse umbes paarikümmet enim levinud liiki. Seeni korjates tuleks kasutada avarat korvi, mitte kunagi kilekotti, kus need kuumenedes riknevad ja murenevad. Seened sisaldavad vett, rasvu, valke, süsivesikuid, bioloogiliselt aktiivseid aineid ning hulgaliselt mineraalaineid ja vitamiine. Seepärast pole seente toiteväärtuses mõtet kahelda. Seente peamine koostisosa on vesi. Seda leidub neis liigist ja vanusest sõltuvalt 85–92% kaalust. Kõige väiksema veesisaldusega on suur sirmik, suurimaga aga kukeseened ja riisikad. Seened on heaks taimse valkaine allikaks. Neis on väärtuslikku valku 6–8%, mille seeduvus jääb 65–85% vahele. Nagu näha, kõigub seenevalkude seeduvus kõvasti ja reegel on see, et mida peenemaks on seened hakitud, seda paremini inimene seenevalke omastab. Kõige paremini seedub kuivatatud seentest valmistatud seenepulber. Valgurikkamad on seenekübar ja noored seened, vananedes hakkab valgusisaldus vähenema. Kõige enam on valku puravikes, sirmikutes, mürklites ja inimese kasvatatud kultuurseentes. Rasva sisaldavad seened vähe – 0,2–0,7% –, kuid siiski on seda rohkem kui paljudes aedviljades. Samas kuulub enamik neist heade küllastumata rasvade hulka (u 70%). Rasvarikkamad on kivipuravikud ja kuuseriisikad. Metsaseened pakuvad vaheldust liha- ja kalatoitudele, olles tervislikud ning energiavaesed nagu köögiviljadki. 100 g värskeid seeni annab keskmiselt 25–45 kilokalorit. web hosting services top

Seened, looduslikud ravimid

Jane Maastik, toitumisnõustaja; Fotod: Pildipank 123

Metsaseened pakuvad vaheldust liha- ja kalatoitudele, olles tervislikud ning energiavaesed nagu köögiviljadki. 100 g värskeid seeni annab keskmiselt 25–45 kilokalorit.

Seened, looduslikud ravimid

Eestis kasvab umbes 400 söödavat seeneliiki, nendest ligikaudu 100 on heade maitseomadustega, kuid söögiks tarvitatakse umbes paarikümmet enim levinud liiki. Seeni korjates tuleks kasutada avarat korvi, mitte kunagi kilekotti, kus need kuumenedes riknevad ja murenevad.

Seened sisaldavad vett, rasvu, valke, süsivesikuid, bioloogiliselt aktiivseid aineid ning hulgaliselt mineraalaineid ja vitamiine. Seepärast pole seente toiteväärtuses mõtet kahelda. Seente peamine koostisosa on vesi. Seda leidub neis liigist ja vanusest sõltuvalt 85–92% kaalust. Kõige väiksema veesisaldusega on suur sirmik, suurimaga aga kukeseened ja riisikad.

Seened on heaks taimse valkaine allikaks. Neis on väärtuslikku valku 6–8%, mille seeduvus jääb 65–85% vahele. Nagu näha, kõigub seenevalkude seeduvus kõvasti ja reegel on see, et mida peenemaks on seened hakitud, seda paremini inimene seenevalke omastab. Kõige paremini seedub kuivatatud seentest valmistatud seenepulber. Valgurikkamad on seenekübar ja noored seened, vananedes hakkab valgusisaldus vähenema. Kõige enam on valku puravikes, sirmikutes, mürklites ja inimese kasvatatud kultuurseentes.

Rasva sisaldavad seened vähe – 0,2–0,7% –, kuid siiski on seda rohkem kui paljudes aedviljades. Samas kuulub enamik neist heade küllastumata rasvade hulka (u 70%). Rasvarikkamad on kivipuravikud ja kuuseriisikad.

Metsaseened pakuvad vaheldust liha- ja kalatoitudele, olles tervislikud ning energiavaesed nagu köögiviljadki. 100 g värskeid seeni annab keskmiselt 25–45 kilokalorit.
Seened, looduslikud ravimid
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Seened, looduslikud ravimid
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri