Elustiil, mõtteviis, söök, jook ja liikumisaktiivsus mõjutavad südame-veresoonkonna haigustesse haigestumise riski, kuid lisaks tasakaalustatud ja tervislikule toidule võiks üle vaadata oma tervisenäitajad, liikumisharjumused ja stressitaseme.

Südame-veresoonkonda ohustab kõrge vererõhk, kolesterooli- ja homotsüsteiinitase, diabeet ja ülekaal. Tegelikult vajab meie organism kolesterooli. Probleemiks muutub see siis, kui tõuseb nn halva kolesterooli tase, mida võiks lasta perearsti juures kontrollida. Selleks et selle tõusu ennetada ja normaliseerida, peab menüüs olema rohkelt antioksüdantiderikkaid puu- ja köögivilju, kuid ka täisteravilju. Värvilised aedviljad sisaldavad palju erinevaid antioksüdante – karotenoide, flavonoide, seleeni ning E-, C-, ja B‑vitamiini. Samal ajal tuleks vähem süüa lauasuhkrut ja suhkrurikkaid tooteid. Oluliseks riskiteguriks on kõrgenenud homotsüsteiinitase. Homotsüsteiin on ainevahetuse vaheprodukt, mis kuhjub, kui kehas on puudu folaatidest, B6- või B12-vitamiinist. Tsütotoksilise ühendina kahjustab see veresooni, olles trombide, südameinfarkti ja insuldi tekke riskifaktor. Hoides homotsüsteiinitaset normaalsel kõrgusel, vajab organism B-vitamiine (B12, B6, B9) ning mineraalidest tsinki ja magneesiumi. Soovides aga homotsüsteiinitaset langetada, tuleks süüa eelkõige rohelisi köögivilju, marju, kaunvilju, täisteratooteid, seemneid ja mereande, mis on nimetatud toitainete headeks allikateks. Aina enam ohustab inimesi ülekaal ja rasvumine, mida põhjustavad rasvarikkad road ja kiiretest süsivesikutest küllastunud toitude eelistamine ning vähene liikumine. Võib tekkida insuliiniresistentsus, mistõttu kujuneb II tüübi diabeet. Ka soodustab rasvumine vererõhu tõusu, see omakorda erinevate südamehaiguste arengut. Arvestades välja oma kehamassi indeksi, saad hinnata, kas oled ülekaalus. Südame-veresoonkonnahaiguste risk tõuseb oluliselt, kui kehamassiindeks on suurem kui 27. Samas ei ole kehamassiindeks alati täpne, mistõttu tasuks arvestada ka vööümbermõõtu, mis naistel on soovituslikult alla 88 cm ja meestel vähem kui 102 cm. Vererõhku mõjutab nii toitumine kui ka elustiili. Kõrge on see sagedamini ülekaalulistel ja rasvunud inimestel, ent ka neil, kes tarbivad sageli alkoholi ja on väga stressis. Oluline on suurendada oomega-3- ja oomega-9-rasvhapete sisaldust menüüs, tarbides erinevaid seemneid, taimseid külmpressõlisid ning kala, samuti mineraale, nagu magneesium ja kaalium. Elustiil, mõtteviis, söök, jook ja liikumisaktiivsus mõjutavad südame-veresoonkonna haigustesse haigestumise riski, kuid lisaks tasakaalustatud ja tervislikule toidule võiks üle vaadata oma tervisenäitajad, liikumisharjumused ja stressitaseme. web hosting services top

Südame heaks

Tuuli Taimur, toitumisnõustaja; foto: Pildipank 123

Elustiil, mõtteviis, söök, jook ja liikumisaktiivsus mõjutavad südame-veresoonkonna haigustesse haigestumise riski, kuid lisaks tasakaalustatud ja tervislikule toidule võiks üle vaadata oma tervisenäitajad, liikumisharjumused ja stressitaseme.

Südame heaks

Südame-veresoonkonda ohustab kõrge vererõhk, kolesterooli- ja homotsüsteiinitase, diabeet ja ülekaal. Tegelikult vajab meie organism kolesterooli. Probleemiks muutub see siis, kui tõuseb nn halva kolesterooli tase, mida võiks lasta perearsti juures kontrollida. Selleks et selle tõusu ennetada ja normaliseerida, peab menüüs olema rohkelt antioksüdantiderikkaid puu- ja köögivilju, kuid ka täisteravilju. Värvilised aedviljad sisaldavad palju erinevaid antioksüdante – karotenoide, flavonoide, seleeni ning E-, C-, ja B‑vitamiini. Samal ajal tuleks vähem süüa lauasuhkrut ja suhkrurikkaid tooteid.

Oluliseks riskiteguriks on kõrgenenud homotsüsteiinitase. Homotsüsteiin on ainevahetuse vaheprodukt, mis kuhjub, kui kehas on puudu folaatidest, B6- või B12-vitamiinist. Tsütotoksilise ühendina kahjustab see veresooni, olles trombide, südameinfarkti ja insuldi tekke riskifaktor. Hoides homotsüsteiinitaset normaalsel kõrgusel, vajab organism B-vitamiine (B12, B6, B9) ning mineraalidest tsinki ja magneesiumi. Soovides aga homotsüsteiinitaset langetada, tuleks süüa eelkõige rohelisi köögivilju, marju, kaunvilju, täisteratooteid, seemneid ja mereande, mis on nimetatud toitainete headeks allikateks.

Aina enam ohustab inimesi ülekaal ja rasvumine, mida põhjustavad rasvarikkad road ja kiiretest süsivesikutest küllastunud toitude eelistamine ning vähene liikumine. Võib tekkida insuliiniresistentsus, mistõttu kujuneb II tüübi diabeet. Ka soodustab rasvumine vererõhu tõusu, see omakorda erinevate südamehaiguste arengut. Arvestades välja oma kehamassi indeksi, saad hinnata, kas oled ülekaalus. Südame-veresoonkonnahaiguste risk tõuseb oluliselt, kui kehamassiindeks on suurem kui 27. Samas ei ole kehamassiindeks alati täpne, mistõttu tasuks arvestada ka vööümbermõõtu, mis naistel on soovituslikult alla 88 cm ja meestel vähem kui 102 cm.

Vererõhku mõjutab nii toitumine kui ka elustiili. Kõrge on see sagedamini ülekaalulistel ja rasvunud inimestel, ent ka neil, kes tarbivad sageli alkoholi ja on väga stressis. Oluline on suurendada oomega-3- ja oomega-9-rasvhapete sisaldust menüüs, tarbides erinevaid seemneid, taimseid külmpressõlisid ning kala, samuti mineraale, nagu magneesium ja kaalium.

Elustiil, mõtteviis, söök, jook ja liikumisaktiivsus mõjutavad südame-veresoonkonna haigustesse haigestumise riski, kuid lisaks tasakaalustatud ja tervislikule toidule võiks üle vaadata oma tervisenäitajad, liikumisharjumused ja stressitaseme.
Südame heaks
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Südame heaks
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiil

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1
11911 Tallinn