Märgates iseennast

Kairi Rebane, Tartu Joogakeskuse šivananda ja yin-jooga treener; fotod: Maari Soekov

Yin- jooga tasakaalustab aktiivset elustiili. Sobib neile, keda häirib pidev sisedialoog peas, või neile, kes soovivad iseennast sügavamalt tundma õppida.

Märgates iseennast

Yin-jooga praktika on suunatud keha sidekoele – fastsiale –, kõõlustele ja liigestele eesmärgiga parandada neis verevarustust ja üldist liikuvust, kuna just vanuse ja istuva eluviisiga muutub keha kangemaks. Asendeid hoitakse keskmiselt 3–5 minutit (maksimaalselt 20 minutit) tavaliselt istudes või lamades, samaaegselt lihaseid ülimalt lõdvestades, sest vaid sel moel jõuab sügavamate kihtide mõjutamiseni ehk sidekoeni. Kui lihas on pinges, siis pole võimalik sidekude mõjutada.

Asendeid on yin-joogas ligikaudu kolmkümmend. Füüsiliselt aitab see joogatüüp taastada ja hoida liigeste loomulikku liikuvust. Energeetiliselt aitab yin-jooga avada keha meridiaanisüsteemi, parandades energiate liikumist ja toetades emotsionaalset tasakaalu. Yin-praktika on väga heaks tasakaalustuseks yang-tüüpi praktikatele, nagu jõutrenn, kardiotreening, aktiivsed joogapraktikad. Samuti juhul, kui oma päeva veeta n-ö yang-energias, tegeledes füüsilise või aktiivse mõttetööga, millega kaasneb stress ja pinge.

Yin-praktika annab erilise võimaluse märgata, kuidas sa ennast nii füüsiliselt kui ka emotsionaalselt tunned. Mis su kehas päriselt toimub, millised aistingud, emotsioonid ja mõtted tekivad. Aeglane praktika annab aega õppida tundma oma piire. Märgata, olla kohal ja minna hingamise ning lõdvestuse kaudu läbi pingest, kuulates samal ajal oma keha vajadusi.