Kuidas ja mida süüa, et kevade lähenedes oleksid endiselt ergas ega tunneks end loiu või väsinuna?

Muidugi tuleb nautida igal võimalusel päikest ja meenutada, et kui D-vitamiini varusid kehas napib, ilmneb väsimus, raskustunne jalgades, lihaste nõrkus ja valulikkus. Seetõttu tulekski rohkem süüa D-vitamiini sisaldavaid toiduaineid: tursamaksaõli, külmaveekalu, võid, munakollaseid, maksa, seeni ja piima. Ka köögiviljades leidub D-vitamiini, kuid palju väiksemal määral, kõige rikkalikumalt rohelistes lehtviljades. Kuna me ei suuda neid toiduaineid aga iga päev nii palju süüa, et D-vitamiini vajadust katta, võiks eelistada D-vitamiiniga rikastatud toite. Ka võiks lasta kindlaks määrata oma D-vitamiini taseme. Kui seda napib, võta kahe kuu jooksul 5000 ühikut D-vitamiini päevas. Seejärel lase teha kordusanalüüs. Kui sul D-vitamiinist enam vajaka ei ole, siis võid jätkata igapäevaselt D-vitamiini võtmist annuses 1000–2000 ühikut, mis aitab saavutatud taset hoida.   B-vitamiin Kuigi D-vitamiini taset on toiduga raske tõsta, saab seda väga edukalt teha teiste toitainetega, mille puudus võib samuti väsimuse teket soodustada. Ühed neist on B-grupi vitamiinid, mille defitsiidi peamiseks tunnuseks on just väsimus ja meeleolumuutused. Isegi väike B-vitamiinide puudus häirib ajutegevust, mõjutades seeläbi nii mõtlemist kui ka tundeid. Üheks B-vitamiinide puuduse põhjuseks peetakse rafineeritud ja töödeldud toitu, millest on tänu töötlemisele palju olulisi toitaineid kaduma läinud. Seega väldi oma toidulaual liigselt töödeldud toitu. Eelista täisteraviljatooteid, mis on peamiseks B-vitamiinide allikaks, kuigi neid leidub ka pärmis, pähklites, seemnetes, idudes, erinevates liha-, aed- ja puuviljatoitudes. Närvisüsteemile on väga oluline B12-vitamiin, mida on meie kehal üksnes taimsest toidust väga raske omastada, palju paremini saame seda loomsest toidust. Kuidas ja mida süüa, et kevade lähenedes oleksid endiselt ergas ega tunneks end loiu või väsinuna? web hosting services top

Ennetades väsimust

Sirli Kivisaar, toitumisterapeut; fotod: Pildipank123

Kuidas ja mida süüa, et kevade lähenedes oleksid endiselt ergas ega tunneks end loiu või väsinuna?

Ennetades väsimust

Muidugi tuleb nautida igal võimalusel päikest ja meenutada, et kui D-vitamiini varusid kehas napib, ilmneb väsimus, raskustunne jalgades, lihaste nõrkus ja valulikkus. Seetõttu tulekski rohkem süüa D-vitamiini sisaldavaid toiduaineid: tursamaksaõli, külmaveekalu, võid, munakollaseid, maksa, seeni ja piima. Ka köögiviljades leidub D-vitamiini, kuid palju väiksemal määral, kõige rikkalikumalt rohelistes lehtviljades. Kuna me ei suuda neid toiduaineid aga iga päev nii palju süüa, et D-vitamiini vajadust katta, võiks eelistada D-vitamiiniga rikastatud toite. Ka võiks lasta kindlaks määrata oma D-vitamiini taseme. Kui seda napib, võta kahe kuu jooksul 5000 ühikut D-vitamiini päevas. Seejärel lase teha kordusanalüüs. Kui sul D-vitamiinist enam vajaka ei ole, siis võid jätkata igapäevaselt D-vitamiini võtmist annuses 1000–2000 ühikut, mis aitab saavutatud taset hoida.

 

B-vitamiin

Kuigi D-vitamiini taset on toiduga raske tõsta, saab seda väga edukalt teha teiste toitainetega, mille puudus võib samuti väsimuse teket soodustada. Ühed neist on B-grupi vitamiinid, mille defitsiidi peamiseks tunnuseks on just väsimus ja meeleolumuutused. Isegi väike B-vitamiinide puudus häirib ajutegevust, mõjutades seeläbi nii mõtlemist kui ka tundeid.

Üheks B-vitamiinide puuduse põhjuseks peetakse rafineeritud ja töödeldud toitu, millest on tänu töötlemisele palju olulisi toitaineid kaduma läinud. Seega väldi oma toidulaual liigselt töödeldud toitu. Eelista täisteraviljatooteid, mis on peamiseks B-vitamiinide allikaks, kuigi neid leidub ka pärmis, pähklites, seemnetes, idudes, erinevates liha-, aed- ja puuviljatoitudes.

Närvisüsteemile on väga oluline B12-vitamiin, mida on meie kehal üksnes taimsest toidust väga raske omastada, palju paremini saame seda loomsest toidust.

Kuidas ja mida süüa, et kevade lähenedes oleksid endiselt ergas ega tunneks end loiu või väsinuna?
Ennetades väsimust
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Ennetades väsimust
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri