Foolhappe, mille nimetus võib olla ka vitamiin B9, B10, B11, Bc, puudus on maailmas üks levinumaid vitamiinipuudusi, kuigi looduses leidub seda rikkalikult.

Meie menüüs ei leidu enam piisavalt rohelisi herneid, leht- ja kaunvilju, brokolit ning ka foolaadirikas maks hakkab toidulaualt vähehaaval kaduma. Nende asemel eelistame töödeldud, pakendatud toitu, kuhu tootja on vitamiine ja mineraalaineid juurde lisama hakanud, et tasa teha valmistusega kaotatut. Kevad on hea aeg jälle end muuta rohelise kraami suurtarbijaks, kasutades selleks nii umbrohte, võrseid, pungi, noori lehti, aga ka peatselt valmivaid salateid, ürte ning köögivilju, et taastada kokku kuivanud folaadivarud oma organismis. Mis on mis? Foolhape on vitamiini sünteetiline vorm, mida looduslikult toitudes ei leidu ja mida saadakse toidulisanditest, aga ka söögist, millele seda on lisatud. Alles organismi jõudes muutub see folaatideks. Abistajateks selles protsessis on mineraalainetest tsink ning C-, B3- ja B12-vitamiin. Toidus esineb ühend folaadina. Nüüd leidub ka uuemaid toidulisandeid, kus foolhappe asemel on metüülfolaadi vorm, mida peetakse paremini imenduvaks ja tõhusamalt toimivaks. Toidufolaatide imendumise kohta segatoidust on tehtud vähe uuringuid, aga kui menüü on köögivilja- ja maksarikas, siis võib eeldada, et ligi 80% folaadist imendub. Antitoitaineteks ehk folaadi imendumise takistajateks on kaunviljad, kapsas ja apelsinid, kuna need sisaldavad teatud ensüüme. Kui folaate vajatakse rikkalikumalt, ei tasuks neid toiduaineid samal söögikorral nautida. Kuna folaadisisaldus väheneb oluliselt kuumtöötlemisel, siis mida rohkem on menüüs toorest lehtvilja, seda enam saame ka kasulikku vitamiini. Maksa tasuks enne söömist kuumtöödelda, aga suure A-vitamiini sisalduse tõttu ei soovitata maksa liiga palju süüa fertiilses eas naistel. Selleks et parandada elanike tervist, lisatakse foolhapet näiteks USAs jahudele ja Inglismaal leibadesse. Foolhappe, mille nimetus võib olla ka vitamiin B9, B10, B11, Bc, puudus on maailmas üks levinumaid vitamiinipuudusi, kuigi looduses leidub seda rikkalikult. web hosting services top

Hea südamele, hea meeleolule

Külli Holsting, toitumisnõustaja; fotod: Pildipank123

Foolhappe, mille nimetus võib olla ka vitamiin B9, B10, B11, Bc, puudus on maailmas üks levinumaid vitamiinipuudusi, kuigi looduses leidub seda rikkalikult.

Hea südamele, hea meeleolule

Meie menüüs ei leidu enam piisavalt rohelisi herneid, leht- ja kaunvilju, brokolit ning ka foolaadirikas maks hakkab toidulaualt vähehaaval kaduma. Nende asemel eelistame töödeldud, pakendatud toitu, kuhu tootja on vitamiine ja mineraalaineid juurde lisama hakanud, et tasa teha valmistusega kaotatut. Kevad on hea aeg jälle end muuta rohelise kraami suurtarbijaks, kasutades selleks nii umbrohte, võrseid, pungi, noori lehti, aga ka peatselt valmivaid salateid, ürte ning köögivilju, et taastada kokku kuivanud folaadivarud oma organismis.

Mis on mis?

Foolhape on vitamiini sünteetiline vorm, mida looduslikult toitudes ei leidu ja mida saadakse toidulisanditest, aga ka söögist, millele seda on lisatud. Alles organismi jõudes muutub see folaatideks. Abistajateks selles protsessis on mineraalainetest tsink ning C-, B3- ja B12-vitamiin. Toidus esineb ühend folaadina. Nüüd leidub ka uuemaid toidulisandeid, kus foolhappe asemel on metüülfolaadi vorm, mida peetakse paremini imenduvaks ja tõhusamalt toimivaks. Toidufolaatide imendumise kohta segatoidust on tehtud vähe uuringuid, aga kui menüü on köögivilja- ja maksarikas, siis võib eeldada, et ligi 80% folaadist imendub. Antitoitaineteks ehk folaadi imendumise takistajateks on kaunviljad, kapsas ja apelsinid, kuna need sisaldavad teatud ensüüme. Kui folaate vajatakse rikkalikumalt, ei tasuks neid toiduaineid samal söögikorral nautida. Kuna folaadisisaldus väheneb oluliselt kuumtöötlemisel, siis mida rohkem on menüüs toorest lehtvilja, seda enam saame ka kasulikku vitamiini. Maksa tasuks enne söömist kuumtöödelda, aga suure A-vitamiini sisalduse tõttu ei soovitata maksa liiga palju süüa fertiilses eas naistel. Selleks et parandada elanike tervist, lisatakse foolhapet näiteks USAs jahudele ja Inglismaal leibadesse.

Foolhappe, mille nimetus võib olla ka vitamiin B9, B10, B11, Bc, puudus on maailmas üks levinumaid vitamiinipuudusi, kuigi looduses leidub seda rikkalikult.
Hea südamele, hea meeleolule
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Hea südamele, hea meeleolule
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiil

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1
11911 Tallinn