“Väga oluline on, kuhu oled sündinud,” nendib maalikunstnik Pille Ernesaks (51), kellele tundub mõeldamatu kolida mujale kodust, kuhu sündis juba tema vanavanaisa. “See koht oleks nagu Eesti talu, mis kestab juba viiendat põlve.”

“Kui ma koduväravast välja astun, siis ütlen alati: “Tere, meri.” Ta on mulle nii tähtis,” sõnab Pille, jälgides mere olekut ja värvinüansse teraselt nagu loodusvaatleja. Ka mõnusalt elutoa tugitoolis istudes, kus meri kangana vaatevälja laotub ja päike õhtuti taevatausta sulandub. “Ma ei ole klassikalise päikeseloojangu nautleja – see on liiga magus, mulle meeldib torm. Vahel, kui on udu ja lahesopi teine kallas ei paista, siis elaks nagu maailma serval,” kirjeldab kunstnik, kelles hobuserauakujuline Kopli lahekaar, mida piirab osaliselt Stroomi supelusalaks kujundatud kallas ja teisalt industriaalne sadam, tekitab enamasti tunde, justkui elaks ta hoopis järve ääres. “Kui ma väike olin, siis olid ehitatud merre pikad kivimuulid, aga vette minna ei tohtinud, lahte tuli Tallinna solgitoru,” meenutab Pille tiirul randa, kuhu ta suvisel ajal lippab end korraks värskendama. Koduuksest rannakivideni on mõnikümmend sammu. Väikese paarismaja üks pool, mida Pille nimetab muuseas Muumimajaks, on tema sünnikodu. Ent mitte ainult. “Mu ema on siin sündinud. See pisikene paarismaja ehitati töölistele, kel suuremat polnudki vaja. Minu vanavanaisa, kes töötas Lorupi klaasivabrikus, sai selle 1939. aastal, mil siia ehitati korraga terve tänav samalaadseid maju,” selgitab Pille, nimetades, et siin on sündinud ka tema lapsed. “See koht on kestmas viiendat põlve. Kuidas sa sellisel juhul lähed siit minema, kuigi siin on vähe ruumi,” küsib Pille, kelle lapsepõlv on osaliselt möödunud Tapal. “Kui ma olin ühekuune, lõpetas mu isa TPI ja suunati tööle Moe Piiritusetehase laboratooriumi juhatajaks. See oli vana tehas suurte-suurte katelde, torude ja tünnidega nagu Kultuurikatel, kus kraanidest pahises tossu ja isa juurde laborisse, kus valitses ülim esteetika, minnes tuli kõrgest metalltrepist üles ronida. See on mind väga palju mõjutanud lisaks sellele, et elasin vanas mõisapargis, kus olid suured-suured puud, hämarus, rohi rinnuni ja tehti heina,” jutustab Pille, keda lapsepõlvepildid ja mälestused mõtetes pidevalt saadavad. “Siinsest enam kummitab mind isapoolse vanaema ja vanaisa Oru tänava majaga seotu,” avaldab Pille, kes on enda sõnutsi igal pool hämaras kasvanud. “Siin aias oli džungel, sest vanaema vanemas eas peenraid enam ei teinud, vaid kasvas rohi. Oru tänavas oli džungel. Suured puud, kõrge rohi ja vanaisa kabinet nagu pime koobas, kus oli suur tiibklaver, mille all me mängisime. Kardinad olid ees ja ümberringi valitses boheemlik segadus. See oli nii äge, mulle meeldis.” Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit “Väga oluline on, kuhu oled sündinud,” nendib maalikunstnik Pille Ernesaks (51), kellele tundub mõeldamatu kolida mujale kodust, kuhu sündis juba tema vanavanaisa. “See koht oleks nagu Eesti talu, mis kestab juba viiendat põlve.” web hosting services top

Põlvkondlik maagia

Tiina Lang, fotod: Merlis Lätti

“Väga oluline on, kuhu oled sündinud,” nendib maalikunstnik Pille Ernesaks (51), kellele tundub mõeldamatu kolida mujale kodust, kuhu sündis juba tema vanavanaisa. “See koht oleks nagu Eesti talu, mis kestab juba viiendat põlve.”

Põlvkondlik maagia

“Kui ma koduväravast välja astun, siis ütlen alati: “Tere, meri.” Ta on mulle nii tähtis,” sõnab Pille, jälgides mere olekut ja värvinüansse teraselt nagu loodusvaatleja. Ka mõnusalt elutoa tugitoolis istudes, kus meri kangana vaatevälja laotub ja päike õhtuti taevatausta sulandub. “Ma ei ole klassikalise päikeseloojangu nautleja – see on liiga magus, mulle meeldib torm. Vahel, kui on udu ja lahesopi teine kallas ei paista, siis elaks nagu maailma serval,” kirjeldab kunstnik, kelles hobuserauakujuline Kopli lahekaar, mida piirab osaliselt Stroomi supelusalaks kujundatud kallas ja teisalt industriaalne sadam, tekitab enamasti tunde, justkui elaks ta hoopis järve ääres. “Kui ma väike olin, siis olid ehitatud merre pikad kivimuulid, aga vette minna ei tohtinud, lahte tuli Tallinna solgitoru,” meenutab Pille tiirul randa, kuhu ta suvisel ajal lippab end korraks värskendama. Koduuksest rannakivideni on mõnikümmend sammu.

Väikese paarismaja üks pool, mida Pille nimetab muuseas Muumimajaks, on tema sünnikodu. Ent mitte ainult. “Mu ema on siin sündinud. See pisikene paarismaja ehitati töölistele, kel suuremat polnudki vaja. Minu vanavanaisa, kes töötas Lorupi klaasivabrikus, sai selle 1939. aastal, mil siia ehitati korraga terve tänav samalaadseid maju,” selgitab Pille, nimetades, et siin on sündinud ka tema lapsed. “See koht on kestmas viiendat põlve. Kuidas sa sellisel juhul lähed siit minema, kuigi siin on vähe ruumi,” küsib Pille, kelle lapsepõlv on osaliselt möödunud Tapal.

“Kui ma olin ühekuune, lõpetas mu isa TPI ja suunati tööle Moe Piiritusetehase laboratooriumi juhatajaks. See oli vana tehas suurte-suurte katelde, torude ja tünnidega nagu Kultuurikatel, kus kraanidest pahises tossu ja isa juurde laborisse, kus valitses ülim esteetika, minnes tuli kõrgest metalltrepist üles ronida. See on mind väga palju mõjutanud lisaks sellele, et elasin vanas mõisapargis, kus olid suured-suured puud, hämarus, rohi rinnuni ja tehti heina,” jutustab Pille, keda lapsepõlvepildid ja mälestused mõtetes pidevalt saadavad. “Siinsest enam kummitab mind isapoolse vanaema ja vanaisa Oru tänava majaga seotu,” avaldab Pille, kes on enda sõnutsi igal pool hämaras kasvanud. “Siin aias oli džungel, sest vanaema vanemas eas peenraid enam ei teinud, vaid kasvas rohi. Oru tänavas oli džungel. Suured puud, kõrge rohi ja vanaisa kabinet nagu pime koobas, kus oli suur tiibklaver, mille all me mängisime. Kardinad olid ees ja ümberringi valitses boheemlik segadus. See oli nii äge, mulle meeldis.”


Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit
“Väga oluline on, kuhu oled sündinud,” nendib maalikunstnik Pille Ernesaks (51), kellele tundub mõeldamatu kolida mujale kodust, kuhu sündis juba tema vanavanaisa. “See koht oleks nagu Eesti talu, mis kestab juba viiendat põlve.”
Põlvkondlik maagia
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Põlvkondlik maagia
KÜLAS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri