Hommikusöök on päeva tähsaim eine ja kaerahelbepuder kõige tervislikum. Mida me hommikuti aga tegelikult sööme? Kas oleme jäänud kinni oma argirutiini, jättes kasutamata uued maitsed ja hommikusöögi-ideed?

Teadusuuringud ütlevad, et hommikusöök vähendab krooniliste haiguste tekkeriski, näitab paremat kaalukontrolli ja soodustab vaimset võimekust. Parandab veresuhkru tasakaalu ja annab ajule toidet kogu päevaks. Ameerikas jälgiti kuusteist aastat 45-82aastaste meeste söömisharjumusi. Neil, kes jätsid hommikusöögi vahele, oli tunduvalt suurem (27%) infarkti- ja koronaalarteri ehk südamereuma risk. Ära jäetud hommikusöögid võivad soodustada rasvumist, kõrgenenud vererõhku teket, diabeeti ja kõrget kolesteroolitaset. Kui mõni leiab, et tal on liiga kiire, et hommikuks midagi valmistada või süüa, siis liigne kiirustamine söömisel tõepoolest halvendab oluliselt toidu seedimist. Aga sel juhul leiab lihtsamaid lahendusi. Uurijad on oletanud, et hommikusöögist loobumine ajab segi ka sisemise kronobioloogia ehk ööpäevarütmi, mistõttu omastatakse kaloreid järgnevatel söögikordadel rohkem. On ka neid, kes väidavad, et hommikul süües on nad lõunaks veel näljasemad kui hommikusööki mitte süües. Ka selline väide vastab tõele, kui söödi magusat, kiirelt imenduvat, liigselt töödeldud kõrbinaid, magusaid piimatooteid, saiakesi, pirukaid ja joodi magusat mahla. Sel puhul tõusis veresuhkur kõrgele ja järgnes järsk langus, mis tekitaski tugeva näljatunde. Parem on valida täisteratooted, vähem magusad ja valgurikkamad hommikueined.   Kui pole isu? Hommikune isutus võib olla õhtusöögi süü, mis sai söödud liiga hilja, aga tingitud ka sellest, et me pole oma ainevahetust veel äratnud. Tuleb varuda aega, et ka soolestik ärkaks. Parim kogu keha ärataja on seks või võimlemine. Mõlemal juhul anname lihastele tööd, lisaks kaasnevad positiivsed emotsioonid, mis aitavad päevaks meeleolu luua. Kui on kiire, uneaega napib niigi, siis ka lihtsad venitused ja sirutused, mis võtavad vaid viis minutit, on äratussignaaliks. Ka veeprotseduurid, näiteks kuivharjamine ja keha külma veega üle valamine, kiirendavad ainevahetuse tööd. Klaas vett aitab soolestikku aktiveerida ja puhastada öösel sinna tekkinud ainevahetusjääkidest. Kui üldse isu pole või ei ole harjumust hommikuti süüa, siis tasub süüa lihtsalt puuvilja või juua täismahla. Alati on parem midagigi süüa, kui juua ainult kohvi, mis ärritab ja stimuleerib liigselt soolt. Hommikusöögist loobudes on raskem õppida ja keskenduda, tekib suurem soov päeva jooksul näksida ja süüa suuremaid portsjone just õhtul. Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit Hommikusöök on päeva tähsaim eine ja kaerahelbepuder kõige tervislikum. Mida me hommikuti aga tegelikult sööme? Kas oleme jäänud kinni oma argirutiini, jättes kasutamata uued maitsed ja hommikusöögi-ideed? web hosting services top

Hommikused energiaandjad

Külli Holsting, funktsionaalne toitumisnõustaja; Fotod: Pildipank 123

Hommikusöök on päeva tähsaim eine ja kaerahelbepuder kõige tervislikum. Mida me hommikuti aga tegelikult sööme? Kas oleme jäänud kinni oma argirutiini, jättes kasutamata uued maitsed ja hommikusöögi-ideed?

Teadusuuringud ütlevad, et hommikusöök vähendab krooniliste haiguste tekkeriski, näitab paremat kaalukontrolli ja soodustab vaimset võimekust. Parandab veresuhkru tasakaalu ja annab ajule toidet kogu päevaks. Ameerikas jälgiti kuusteist aastat 45-82aastaste meeste söömisharjumusi. Neil, kes jätsid hommikusöögi vahele, oli tunduvalt suurem (27%) infarkti- ja koronaalarteri ehk südamereuma risk. Ära jäetud hommikusöögid võivad soodustada rasvumist, kõrgenenud vererõhku teket, diabeeti ja kõrget kolesteroolitaset.

Kui mõni leiab, et tal on liiga kiire, et hommikuks midagi valmistada või süüa, siis liigne kiirustamine söömisel tõepoolest halvendab oluliselt toidu seedimist. Aga sel juhul leiab lihtsamaid lahendusi. Uurijad on oletanud, et hommikusöögist loobumine ajab segi ka sisemise kronobioloogia ehk ööpäevarütmi, mistõttu omastatakse kaloreid järgnevatel söögikordadel rohkem. On ka neid, kes väidavad, et hommikul süües on nad lõunaks veel näljasemad kui hommikusööki mitte süües. Ka selline väide vastab tõele, kui söödi magusat, kiirelt imenduvat, liigselt töödeldud kõrbinaid, magusaid piimatooteid, saiakesi, pirukaid ja joodi magusat mahla. Sel puhul tõusis veresuhkur kõrgele ja järgnes järsk langus, mis tekitaski tugeva näljatunde. Parem on valida täisteratooted, vähem magusad ja valgurikkamad hommikueined.

 

Kui pole isu?

Hommikune isutus võib olla õhtusöögi süü, mis sai söödud liiga hilja, aga tingitud ka sellest, et me pole oma ainevahetust veel äratnud. Tuleb varuda aega, et ka soolestik ärkaks. Parim kogu keha ärataja on seks või võimlemine. Mõlemal juhul anname lihastele tööd, lisaks kaasnevad positiivsed emotsioonid, mis aitavad päevaks meeleolu luua. Kui on kiire, uneaega napib niigi, siis ka lihtsad venitused ja sirutused, mis võtavad vaid viis minutit, on äratussignaaliks. Ka veeprotseduurid, näiteks kuivharjamine ja keha külma veega üle valamine, kiirendavad ainevahetuse tööd. Klaas vett aitab soolestikku aktiveerida ja puhastada öösel sinna tekkinud ainevahetusjääkidest.

Kui üldse isu pole või ei ole harjumust hommikuti süüa, siis tasub süüa lihtsalt puuvilja või juua täismahla. Alati on parem midagigi süüa, kui juua ainult kohvi, mis ärritab ja stimuleerib liigselt soolt. Hommikusöögist loobudes on raskem õppida ja keskenduda, tekib suurem soov päeva jooksul näksida ja süüa suuremaid portsjone just õhtul.

Hommikused energiaandjad

Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit
Hommikusöök on päeva tähsaim eine ja kaerahelbepuder kõige tervislikum. Mida me hommikuti aga tegelikult sööme? Kas oleme jäänud kinni oma argirutiini, jättes kasutamata uued maitsed ja hommikusöögi-ideed?
Hommikused energiaandjad
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Hommikused energiaandjad
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri