Paljudele on hommikul oluline kohv, milleta päeva alustada ei saa. Pikalt on vaieldud kohvi kasulikkuse ja tervislikkuse üle, on nii poolt- kui vastuargumente. Kofeiin kui tugev stimulant ärritab soolestikku ja närvisüsteemi, võib soodustada ärevust ja tekitada unehäireid.

Ka kofeiinivaba kohv pole stimulandivaba, mistõttu on hea lisada sellele pisut taimset või loomset piima, kus kaltsium seob kofeiini ega lase sel imenduda. Kohvijoojatel kujuneb välja ka kofeiinitolerantsus. Tundliku kõhuga inimestele on välja töötatud ka vähem happeline kohviröst, mis sageli on tumedama röstiga, sest on seedimisele parem. Euroopa Toiduohutusamet soovitab, et 400 mg ehk 3-5 tassitäit kohvi päevas on ohutu ja tasakaalustatud toitumise täienduseks. Rasedad võiks piirduda 200 milligrammi kohviga. Kohvi on süüdistatud ka vedelikku väljutavas toimes, kuid viimase aja uuringud on selle ümber lükanud. Kes joovad kohvi iga päev, nende organism on sellega harjunud ja seda efekti enam ei märgatud. Akrüülamiidide, mis tekivad kõrvetamisel ja röstimisel, vähendamiseks soovitatakse tarvitada heledama röstiga kohvi. Oksalaate sisaldava kohvi joomine võib mõjutada teatud mineraalainete imendumist, aga kui menüü on tasakaalus ja kohviga ei liialdata, pole põhjust muretseda. Kofeiini mõju on ka individuaalne, imenduda kiiresti või kesta ka mõned tunnid. Kohvi eraldumine organismist toimub keskmiselt kaheksa tunni jooksul. Aeglasemalt naistel, kes võtavad e-pille, kiiremini meestel ja suitsetajatel. Kohvist loobumine toob kaasa enamasti võõrutusnähte. Vastuargumendina mainitakse kohvi soodsat toimet meeleolule ja suurt antioksüdantide rohkust. Üks Norras tehtud uuring väitis, et paljude kehvasti toituvate inimeste peamine antioksüdantide allikas oligi igapäevane kohv. Selle joogi mõru maitse ergutab seedetegevust ja mõjub paljude krooniliste haiguste ennetajana. Sageli on hommikune kohvijoomine rohkem rituaal, mis aitab häälestuda eelseisvale päevale. Kunagi ei tasu unustada, et me oleme kõik erinevad. Mõnele ei sobi hommikul kohv, teisele tee või vesi. Oluline on, et igaüks leiaks isikliku tasakaalu. Paljudele on hommikul oluline kohv, milleta päeva alustada ei saa. Pikalt on vaieldud kohvi kasulikkuse ja tervislikkuse üle, on nii poolt- kui vastuargumente. Kofeiin kui tugev stimulant ärritab soolestikku ja närvisüsteemi, võib soodustada ärevust ja tekitada unehäireid. web hosting services top

Kohv –iidne inkade jook

Külli Holsting, funktsionaalne toitumisnõustaja; Fotod: Pildipank 123

Paljudele on hommikul oluline kohv, milleta päeva alustada ei saa. Pikalt on vaieldud kohvi kasulikkuse ja tervislikkuse üle, on nii poolt- kui vastuargumente. Kofeiin kui tugev stimulant ärritab soolestikku ja närvisüsteemi, võib soodustada ärevust ja tekitada unehäireid.

Ka kofeiinivaba kohv pole stimulandivaba, mistõttu on hea lisada sellele pisut taimset või loomset piima, kus kaltsium seob kofeiini ega lase sel imenduda. Kohvijoojatel kujuneb välja ka kofeiinitolerantsus. Tundliku kõhuga inimestele on välja töötatud ka vähem happeline kohviröst, mis sageli on tumedama röstiga, sest on seedimisele parem. Euroopa Toiduohutusamet soovitab, et 400 mg ehk 3-5 tassitäit kohvi päevas on ohutu ja tasakaalustatud toitumise täienduseks. Rasedad võiks piirduda 200 milligrammi kohviga.

Kohvi on süüdistatud ka vedelikku väljutavas toimes, kuid viimase aja uuringud on selle ümber lükanud. Kes joovad kohvi iga päev, nende organism on sellega harjunud ja seda efekti enam ei märgatud. Akrüülamiidide, mis tekivad kõrvetamisel ja röstimisel, vähendamiseks soovitatakse tarvitada heledama röstiga kohvi. Oksalaate sisaldava kohvi joomine võib mõjutada teatud mineraalainete imendumist, aga kui menüü on tasakaalus ja kohviga ei liialdata, pole põhjust muretseda. Kofeiini mõju on ka individuaalne, imenduda kiiresti või kesta ka mõned tunnid. Kohvi eraldumine organismist toimub keskmiselt kaheksa tunni jooksul. Aeglasemalt naistel, kes võtavad e-pille, kiiremini meestel ja suitsetajatel. Kohvist loobumine toob kaasa enamasti võõrutusnähte.

Vastuargumendina mainitakse kohvi soodsat toimet meeleolule ja suurt antioksüdantide rohkust. Üks Norras tehtud uuring väitis, et paljude kehvasti toituvate inimeste peamine antioksüdantide allikas oligi igapäevane kohv. Selle joogi mõru maitse ergutab seedetegevust ja mõjub paljude krooniliste haiguste ennetajana. Sageli on hommikune kohvijoomine rohkem rituaal, mis aitab häälestuda eelseisvale päevale. Kunagi ei tasu unustada, et me oleme kõik erinevad. Mõnele ei sobi hommikul kohv, teisele tee või vesi. Oluline on, et igaüks leiaks isikliku tasakaalu.

Kohv –iidne inkade jook
Paljudele on hommikul oluline kohv, milleta päeva alustada ei saa. Pikalt on vaieldud kohvi kasulikkuse ja tervislikkuse üle, on nii poolt- kui vastuargumente. Kofeiin kui tugev stimulant ärritab soolestikku ja närvisüsteemi, võib soodustada ärevust ja tekitada unehäireid.
Kohv –iidne inkade jook
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Kohv –iidne inkade jook
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiil

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1
11911 Tallinn