Vahelduslik lihastreening

Liis Lepik, Fotod: Erakogu

„BodyToning annab lihastele toonust ja on vahelduslik,“ selgitab Impuls Spordiklubi rühmatreener Liina Randpere.

„BodyToning on paljuski treeningut juhendava treeneri nägu ja esimest korda trenni minnes ei pruugi teada, mida põnevat ees ootab,“ tõdeb Liina, „aga kindlasti pakub see jõusaalile või BodyPumpile vaheldust. See on lihastreening inimesele, kes tahab üldfüüsilist koormust, sest tunni aja jooksul töötatakse enamasti läbi kõik suuremad lihasgrupid.“

Liina BodyToningu trennis tehakse palju oma keha raskusega plangu- ehk toenglamangu harjutusi, mis on tema sõnul paljudele „armasta-vihka harjutus“, aga samas sunnib pingutama kogu keha. „Ülitõhus harjutus, mida on võimalik ka lihtsamalt teha. Mina „peidan“ planke suurte lihasgruppide treeninglugude vahele. Kasutan trennis ka lisaraskusi. Õlavarre-kakspealihast ehk biitsepsit teisiti treenida on raske.“ Liina näitab käelihaseid treenides eeskuju ja võtab pigem viiekilosed kui kahekilosed hantlid. „Pingutad ja tõesti ongi väga raske, aga pärast on nii hea tunne, sest said hakkama. Minu eesmärk on inimeste endi mõtteis pandud piire natuke nihutada.“

BodyToning on olemuselt lihtne ja sobib ka algajatele, sest raskusastet saab ise valida. Liina näitab alati ette ka kergema variandi. „Kui kellelgi on näiteks liigeseprobleem, siis ei pea hantleid üldse võtma. Esimest korda trenni tulijal püüan pilku peal hoida, juhendada ja soovitada,“ nendib Liina, rõhutades, et BodyToningus määrad harjutuse raskusastme kas kehaasendi või lisaraskusega. „Ja alati saab võtta sammu tagasi: tempo pole kiire ega koreograafia raske. Sellega saab igaüks hakkama. Kui tahad aga ennast piitsutada, siis võtad kõige raskemad raskused ja algasendid ning saad väga korraliku trenni.“

Kui kellelgi on väike terviseprobleem, siis ei tasu spordisaali tulekust loobuda, sest ka rühmatreeningu treener saab pakkuda ebasobivatele harjutustele alternatiive.

Käies trennis vaid korra nädalas, saab vaimselt hea enesetunde, aga soovides, „et keha muutub ja lihas võtab kuju või lihasjooned hakkaksid naha alt välja paistma, tuleb rohkem pingutada ja muuta ka toitumist,“ rõhutab Liina „aga see on tulemust väärt. Lisaks ilusale kehale ja heale tervisele saad ka vaimu turgutada. Kuigi traditsioonilises mõttes ei ole BodyToning Keha ja Meele tund, siis minu arvates sobituvad kõik treeningud selle pealkirja alla. Saad oma keha ja lihaste vormi muuta, enesetunnet ja tervist parandada, südame-veresoonkonnale suure teene teha. Pea töömõtetest välja lülitada ja end pingutada. Koju minnes oled enda üle rõõmus ja kannad selle üle oma perele, sest kiirgad rahulolu,“ nendib Liina, sest mõnusa muusikaga trenn annab alati palju energiat, puhastab vaimu päevamuredest ja annab uue hingamise.

Liitumiseks kliki siia

Vahelduslik lihastreening

Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit