Tervisliku kehaalu eelduseks on piisav öine uni. Keha loomulikesse rütmidesse sekkumine ja nende eiramine mõjutab ainevahtust ning võib soodustada ülekaalu teket.

Ülekaalu põhjustele ja kaalulangetusele keskendudes on fookuses piisav füüsiline koormus ja õige toitumine, mis on tervisliku kehakaalu säilitamiseks üliolulised, kuid tähtis osa on ka unepuudusel. Hea uni aitab taastada organismi reserve, tulla toime igapäevaste pingetega ja tõstab vastupanuvõimet stressoritele. Une ajal uuenevad keharakud, sealhulgas närvirakud, paraneb üldine hormonaalne seisund. Ka arvukad uuringud tõestavad, et tervisliku kehaalu eelduseks on piisav öine uni. Meie keha ainevahetus on loodud elama looduse ja selle ööpäevaste rütmidega ühes taktis. See sõltub valguse ja pimeduse vaheldumisest, une- ja ärkveloleku tsüklitest. Edule orienteeritud ühiskonnas püüame me neid rütme oma tahtele allutada. Meil on olemas valgustus, mille abil saame ise oma aktiivse tegutsemise aega reguleerida ja tihti võtame endale tegutsemistunde lisaks öise une arvelt. Organismi ööpäevaste rütmide kontrollimise eest vastutab meie ajus hüpotaalamus. See on selline piirkond ajus, mille närvirakud edastavad valguse ja pimeduse rütmilise vaheldumise infot teistele aju osadele ja ka teistele organitele. Näiteks on leitud sarnaseid süsteeme maksast, soolestikust ja rasvkoest. Seega keha loomulikesse rütmidesse sekkumine ja nende eiramine mõjutab meie ainevahtust ja võib soodustada ka ülekaalu teket. Uuringutes on leitud, et nii lapsed kui ka täiskasvanud, kes ei maga piisavalt, kaaluvad teistega võrreldes rohkem. Näiteks uuriti ühe terviseuuringu raames 16 aasta jooksul 68 183 naissoost meditsiiniõde vanuses 45-65 aastat, kelle käest uuriti andmeid nii kaalu, magamis- ja söömisharjumuste kui ka teiste elustiili faktorite kohta. Uuring näitas, et rasvumise risk suurenes uuritavatel, kes magasid ööpäevas vähem kui 7 tundi. Ühes teises, 15 aastat kestnud Wisconsini uneuuringus, kus uuritavaid oli 1024, leiti seoseid kõrgema kehamassiindeksi ja lühema uneaja vahel. Tervisliku kehaalu eelduseks on piisav öine uni. Keha loomulikesse rütmidesse sekkumine ja nende eiramine mõjutab ainevahtust ning võib soodustada ülekaalu teket. web hosting services top

Uni aitab hoida vormi

Sirli Kivisaar

Tervisliku kehaalu eelduseks on piisav öine uni. Keha loomulikesse rütmidesse sekkumine ja nende eiramine mõjutab ainevahtust ning võib soodustada ülekaalu teket.

Uni aitab hoida vormi

Ülekaalu põhjustele ja kaalulangetusele keskendudes on fookuses piisav füüsiline koormus ja õige toitumine, mis on tervisliku kehakaalu säilitamiseks üliolulised, kuid tähtis osa on ka unepuudusel. Hea uni aitab taastada organismi reserve, tulla toime igapäevaste pingetega ja tõstab vastupanuvõimet stressoritele. Une ajal uuenevad keharakud, sealhulgas närvirakud, paraneb üldine hormonaalne seisund. Ka arvukad uuringud tõestavad, et tervisliku kehaalu eelduseks on piisav öine uni. Meie keha ainevahetus on loodud elama looduse ja selle ööpäevaste rütmidega ühes taktis. See sõltub valguse ja pimeduse vaheldumisest, une- ja ärkveloleku tsüklitest. Edule orienteeritud ühiskonnas püüame me neid rütme oma tahtele allutada. Meil on olemas valgustus, mille abil saame ise oma aktiivse tegutsemise aega reguleerida ja tihti võtame endale tegutsemistunde lisaks öise une arvelt.

Organismi ööpäevaste rütmide kontrollimise eest vastutab meie ajus hüpotaalamus. See on selline piirkond ajus, mille närvirakud edastavad valguse ja pimeduse rütmilise vaheldumise infot teistele aju osadele ja ka teistele organitele. Näiteks on leitud sarnaseid süsteeme maksast, soolestikust ja rasvkoest. Seega keha loomulikesse rütmidesse sekkumine ja nende eiramine mõjutab meie ainevahtust ja võib soodustada ka ülekaalu teket. Uuringutes on leitud, et nii lapsed kui ka täiskasvanud, kes ei maga piisavalt, kaaluvad teistega võrreldes rohkem. Näiteks uuriti ühe terviseuuringu raames 16 aasta jooksul 68 183 naissoost meditsiiniõde vanuses 45-65 aastat, kelle käest uuriti andmeid nii kaalu, magamis- ja söömisharjumuste kui ka teiste elustiili faktorite kohta. Uuring näitas, et rasvumise risk suurenes uuritavatel, kes magasid ööpäevas vähem kui 7 tundi. Ühes teises, 15 aastat kestnud Wisconsini uneuuringus, kus uuritavaid oli 1024, leiti seoseid kõrgema kehamassiindeksi ja lühema uneaja vahel.

Tervisliku kehaalu eelduseks on piisav öine uni. Keha loomulikesse rütmidesse sekkumine ja nende eiramine mõjutab ainevahtust ning võib soodustada ülekaalu teket.
Uni aitab hoida vormi
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Uni aitab hoida vormi
TOIT JA TERVIS

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiil

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1
11911 Tallinn