Jäta pinged vette!

Tekst: Monica Raud, fotod: Margit Lipstuhl

Ajal, mil merre kargavad vaid talisuplejad, võiks osaleda mõnes basseinitrennis, mille suurest valikust leiab igaüks endale sobiliku.

Treening vees, kus saab joosta, hüpata, tantsida ja kas või poksida, on tõhus, turvaline ja meeleolukas. Ujumisoskus pole seejuures oluline. Kuna kehale mõjuvad nii veetakistus, inerts- ja üleslükkejõud kui ka liikumisel tekkivad pöörised, saavad koormuse ja massaa¾i kõik lihasgrupid.Basseinitreeningute eelistest kõneldes nimetabki veeaeroobika treener ja treenerite koolitaja Margit Lipstuhl esimesena, et tegu on tasakaalustatud lihastreeninguga: kuna veetakistust tuleb ületada igas suunas, teevad ka lihased tööd igas suunas. ”See, et veetreening ei anna piisavat koormust, on müüt,” lausub ta. “Koormus on saalitreeninguga samaväärne, kuid tänu vee jahutavale keskkonnale on pulss madalam ja ülekuumenemist pole karta.” Vees treenimine ei koorma ega põruta liigeseid-luid. See sobib kõikidele, ka rasedatele, eakatele ja ülekaalulistele (rinnuni vees olles jääb keharaskusest alles vaid väike osa), ning maandab suurepäraselt stressi.

Jäta pinged vette!