Pähklid ei tee paksuks

Tekst: Sirli Kivisaar, toitumisterapeut

Tihti räägitakse, et pähklite söömist peaks piirama: kardetakse nende kõrget kalorsust, rasvade sisaldust ja sellest tulenevat kehakaalutõusu. Kas kartusel on alust? Mida uskuda ja mida mitte?

Pähklite kalorsus (nt 100 g Kreeka pähkleid 618 kcal, 100 g parapähkleid 656 kcal, 100 g sarapuupähkleid 628 kcal) teeb tõesti ettevaatlikuks, aga ikkagi peaksid need olema iga tervisest hooliva inimese toidulaual. Seda peamiselt neis sisalduvate rasvade pärast. Pähklites leidub asendamatuid rasvhappeid, mida inimese keha ise ei tooda, peamiselt oomega-9- ja oomega-6-rasvhappeid, kuid näiteks Kreeka pähklites on vähesel määral ka väärtuslikku oomega-3-rasvhapet. Huvitav on see, et need asendamatud rasvad seavad töökorda ainevahetuse ning aitavad ebasoovitavat rasva hoopis põletada. Seega ei ole igal rasvast saadaval kaloril kaalutõusule ühesugune mõju. Mitte kõik rasvad ei tee paksuks. Keha jaoks on tohutu vahe, kas tegu on 100 kalori lihast pärit küllastatud rasva või 100 kalori pähklitest saadud asendamatu rasvaga.

Pähklid ei tee paksuks