Teibi end valust vabaks!

Kerttu Jänese

Igapäevane terav närvivalu alaseljas lakkas hetkega, kui massöör oli mu seljale teibi pannud. Sellist imet võib kinesioteipimine teha ka teiste vaevuste puhul.
Kui ma poleks seda oma nahal kogenud, siis tekitaks väide “valu kaob minutiga” minus umbusku nagu teleturu reklaam. Valuvabad päevad aga jätkusid ja veensid mind teibiusku. Kinesioteip püsis seljal poolteist nädalat ja närivast tundest seljas olin prii veel kaks nädalat pärast sedagi. Siis hakkas valu vaikselt tagasi hiilima, aga mõne vaevuse võtab teip ka jäädavalt ära.
Massöör Kelli Palmiste ütleb, et valu vaibumine või tagasitulek oleneb sellest, kui sügaval on probleemi kolle ja kas inimene ise töötab kaasa. “Teibiga üksi ei saa raskemal juhul asja parandada. Kui näiteks inimesel on sundasend, peab ta ka ise igapäevaelus midagi muutma.” Pindmise valu või kergema trauma puhul polegi aga vahel rohkem vaja kui väikest stiimulit, et lihas jälle pingest vabastada – siis aitabki vaid teibist.
Pikemat teibikuuri nõuavad rebestused, sundasendid, pitsunud närvid, loetleb Kelli Palmiste. Paari korraga saab hakkama, kui tegemist on väljaväänamise või kerge põrutusega. Mida kiiremini teip probleemsele piirkonnale panna, seda parem. Ei maksa muidugi arvata, et abi on tavalisest kontori- või maalriteibist – kuigi, kinesioteipimise looja jaapanlane dr Kenzo Kase 1978. aastal oma katsetusi just tavalise teibiga alustas. Tänapäeva kinesioteip on hingav, vett tõrjuv, veniv, elastsest puuvillasest kangast ja akrüülliimiga kinnituv. Mingeid medikamente see ei sisalda.