“Ärge kartke õppida ja paista nõrgana,” sedastab Eesti Rahvusballeti kunstiline juht Toomas Edur (48). “Balletis ei tulnud mul mõni virtuoosne asi välja, mitu kuud proovisin, aga siis õnnestus. Seejärel mõtlesingi: ära elus karda, sellega peatad oma arengu.”

Kui Toomase päevakavas juhtub olema mõni tühik, siis täitub see mõne lisaülesandega, sest pigem tegutseb ta kiiresti ise, kui jagab käske ja jääb uneledes tulemit ootama.   Vaadates tagasi oma lapsepõlve, siis kes või mis teid enim kujundas? Arvan, et inimene ise tõmbab või tekitab olukordi, mis teda mõjutavad – ta on magnet, tal on oma aura. Mind mõjutasid väga palju oma südamega ema ja vanaema, kes oli mu lapsepõlves justkui püha inimene – vene hing, kes oli valmis viimast ära andma. Mäletan, kui Vana-Narva maanteel oli mõni joodik pikali, siis minu vanaema alati tõstis ta üles, öeldes: “Vaata, miilits tuleb ja viib su minema, peida end.” Nägin lapsepõlves palju headust ja üritan seda edasi anda. Mida me inimestele pärandame ja siit maailmast jätame? Raha, nojah, aga mida sa sellega teed? Ema oli mul väga inimeste- ja kunstikeskne, aga polnud eriti ambitsioonikas, kuigi oli haritud. Talle meeldisid raamatud ja töötada raamatupoes, kus ta sai ligi rahvusvahelisele kirjandusele. Ema oli üks esimestest, kes tegeles Eestis horoskoopidega, samuti psühholoogiaga. Oskas ära arvata, mis aastal inimene oli sündinud, tal oli kuues meel väga arenenud, ta nägi inimeste sisu. Tal oli piirideta mõtlemine, teda huvitas kunst, meditsiin ja religioon. Olin nõrk laps, kiirabi käis pidevalt. Küll jooksis ninast verd, oli südamereuma, kõhuvalud, kogu aeg üks jamamine... Suureks väljakutseks oli saada tugevaks balletitantsijaks. Ema oli suur balletifänn, balleti- ja klassikaline muusika mängis meil kogu aeg. Meil oli kodus palju kunsti- ja balletiraamatuid, muuhulgas läti balletitantsijast Maris Liepast, kas sai tugevaks balletitrennidega, ta tantsis Moskva Suures Teatris. Läksin nelja-aastaselt esimest korda Estonia teatrisse, nägin laval Tallinna Balletikooli poisse, kõik plaksutasid neile. Mõtlesin, et mina tahan ka, et mulle plaksutatakse. Tahan lavale, et kõik vaataksid. Tundsin end laval alati väga mugavalt, mulle meeldis esineda. “Ärge kartke õppida ja paista nõrgana,” sedastab Eesti Rahvusballeti kunstiline juht Toomas Edur (48). “Balletis ei tulnud mul mõni virtuoosne asi välja, mitu kuud proovisin, aga siis õnnestus. Seejärel mõtlesingi: ära elus karda, sellega peatad oma arengu.” web hosting services top

“Iseendale ei saa valetada.”

Tiina Lang, foto: Mait Jüriado

“Ärge kartke õppida ja paista nõrgana,” sedastab Eesti Rahvusballeti kunstiline juht Toomas Edur (48). “Balletis ei tulnud mul mõni virtuoosne asi välja, mitu kuud proovisin, aga siis õnnestus. Seejärel mõtlesingi: ära elus karda, sellega peatad oma arengu.”

“Iseendale ei saa valetada.”

Kui Toomase päevakavas juhtub olema mõni tühik, siis täitub see mõne lisaülesandega, sest pigem tegutseb ta kiiresti ise, kui jagab käske ja jääb uneledes tulemit ootama.

 

Vaadates tagasi oma lapsepõlve, siis kes või mis teid enim kujundas?

Arvan, et inimene ise tõmbab või tekitab olukordi, mis teda mõjutavad – ta on magnet, tal on oma aura. Mind mõjutasid väga palju oma südamega ema ja vanaema, kes oli mu lapsepõlves justkui püha inimene – vene hing, kes oli valmis viimast ära andma. Mäletan, kui Vana-Narva maanteel oli mõni joodik pikali, siis minu vanaema alati tõstis ta üles, öeldes: “Vaata, miilits tuleb ja viib su minema, peida end.” Nägin lapsepõlves palju headust ja üritan seda edasi anda. Mida me inimestele pärandame ja siit maailmast jätame? Raha, nojah, aga mida sa sellega teed?

Ema oli mul väga inimeste- ja kunstikeskne, aga polnud eriti ambitsioonikas, kuigi oli haritud. Talle meeldisid raamatud ja töötada raamatupoes, kus ta sai ligi rahvusvahelisele kirjandusele. Ema oli üks esimestest, kes tegeles Eestis horoskoopidega, samuti psühholoogiaga. Oskas ära arvata, mis aastal inimene oli sündinud, tal oli kuues meel väga arenenud, ta nägi inimeste sisu. Tal oli piirideta mõtlemine, teda huvitas kunst, meditsiin ja religioon.

Olin nõrk laps, kiirabi käis pidevalt. Küll jooksis ninast verd, oli südamereuma, kõhuvalud, kogu aeg üks jamamine... Suureks väljakutseks oli saada tugevaks balletitantsijaks. Ema oli suur balletifänn, balleti- ja klassikaline muusika mängis meil kogu aeg. Meil oli kodus palju kunsti- ja balletiraamatuid, muuhulgas läti balletitantsijast Maris Liepast, kas sai tugevaks balletitrennidega, ta tantsis Moskva Suures Teatris.

Läksin nelja-aastaselt esimest korda Estonia teatrisse, nägin laval Tallinna Balletikooli poisse, kõik plaksutasid neile. Mõtlesin, et mina tahan ka, et mulle plaksutatakse. Tahan lavale, et kõik vaataksid. Tundsin end laval alati väga mugavalt, mulle meeldis esineda.

“Ärge kartke õppida ja paista nõrgana,” sedastab Eesti Rahvusballeti kunstiline juht Toomas Edur (48). “Balletis ei tulnud mul mõni virtuoosne asi välja, mitu kuud proovisin, aga siis õnnestus. Seejärel mõtlesingi: ära elus karda, sellega peatad oma arengu.”
“Iseendale ei saa valetada.”
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
“Iseendale ei saa valetada.”
NÜÜD TEISITI

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri