Kuidas elatakse Jordaania Kuningriigis, kus kolmandik riigi elanikest on pagulased? Kuna 1967. aastal kaotas Jordaania sõjas Iisraeliga Jordani Läänekalda, siis elab riigis ligi kaks miljonit Palestiina põgenikku.

Vabatahtlike inglise keele õpetajatena töötasid pool aastat Jordaanias Gertha Teidla-Kunitsõn (27), kes on ametis Lastekaitse Liidus ja õpib Tallinna Ülikooli magistriõppes andragoogikat, ning tema abikaasa Nikolai Kunitsõn (28), kes töötab välisministeeriumis ja tudeerib Tallinna Ülikooli magistriõppes politoloogiat. Kumbki on tegelenud aastaid inimeste võrdsuse ja õiguse teemaga. Nikolai: Jordaania kultuuri- ja komberuum erineb meie omast väga, mistõttu oli šokk alguses päris suur. Sattusime sinna huvitaval ajal, mil oli toimunud Araabia kevad ja Süüria sõda, toimumas oli rändekriis, mis andis sellele omaette varjundi. Gertha: Enim üllatas sealne varieeruvus. Meie esimeseks elupaigaks oli korter, kus elas Saudi-Araabiast pärit pereema koos oma pojaga, kaks iraaklast ja kaks vabatahtlikku Sloveeniast. Saudi-Araabia pereema oli väga konservatiivne. Kuigi me olime juba siis abielus, pidime ette näitama oma abielutunnistuse, et saaksime ühes toas elada. Kui me mõni kuu hiljem kolisime aga kesklinna, kus korteriomanikuks oli kohalik, siis teda ei huvitanud, kes või kust me pärit olime, peaasi, et kulud oleksid kaetud. Töötasime peamiselt pagulaslaagrites ja vaesemates piirkondades, kus inimesed olid konservatiivsemad, aga väga palju kohtasime ka liberaalset suhtumist ja vabameelsust. Mind üllatas, et ühiskonnas olid nii suured erimeelsused. Nikolai: Eestlased tihtilugu ei tea, mis see islam on, nagu sedagi, et Araabia maid võib jaotada nelja erinevasse gruppi. Ega ma isegi täpselt teadnud, kuidas islam igapäevaelu mõjutab, kuid nägin, et see ei ole nii mustvalge või piiritletud nagu me arvame. Elades Saudi-Araabia emaga, siis tema sunniidi moslemina esindas kõige konservatiivsemat ühiskonda maailmas. Kui tahtsime juua kahe peale ühe õlle, siis pidime ootama, mil ta kodust ära oli, et seda siis juua oma toas luku taga. Samas oli kesklinna lähedal ööklubi, kus kohalikud naised või mehed ei kandnud mingeid pearätte, tantsisid lääne muusika saatel, ostsid endale tequila shot’e ja suitsetasid. Põlvkondadevaheline erinevus on suur. Jordaanias on 95% sunniidid, mitte šiiidid, aga nemad on väga erinevad Saudi-Araabia sunniididest. Gertha: Pealinnas näeb väga palju kohalikke naisi, kes ei kata oma pead ega nägu, minnes aga sealt väljapoole, on aina enam neid, kes seda teevad. Pealinn on piisavalt vabameelne, kohalikud võivad käia ringi, nagu ise soovivad. Samas ma ei suutnud eristada, kas mingi käitumisnorm tulenes usust, kultuurist või perekonnatavast, sest need on väga põimunud. Nikolai: Kuigi Jordaaniat peetakse Lähis-Ida Šveitsiks ja see on küllalt demokraatlik, siis religioon mängib ühiskonnas suurt rolli. Aumõrvu ja -kohtuid veel juhtub, kuigi nende osakaal on väga väike: kuue miljoni elanikuga riigis juhtub ehk viis aumõrva aastas. See on nii marginaalne, kuigi 95% ühiskonnast on moslemid ja ülejäänud kristlased ning beduiinid. Kuna ma õpetasin pagulaslaagris inglise keelt naistele, siis mõned pidid selleks oma mehelt luba küsima, kuna ma olen meessoost. Ja me ei tohtinud käia lühikestes pükstes. Samas oli meil üks kohalik moslemist sõber, kes jõi alkoholi, varjates seda küll oma vanemate eest. Noorem põlvkond on liberaalsema, lääneliku suhtumisega. Nad üritavad olla isiklikus sfääris vähem religioossed, kuigi avalikus sfääris see endiselt suuresti domineerib. Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit Kuidas elatakse Jordaania Kuningriigis, kus kolmandik riigi elanikest on pagulased? Kuna 1967. aastal kaotas Jordaania sõjas Iisraeliga Jordani Läänekalda, siis elab riigis ligi kaks miljonit Palestiina põgenikku. web hosting services top

Jordaania, erisus ja ühisus

Tiina Lang, fotod: Erakogu, Pildipank123

Kuidas elatakse Jordaania Kuningriigis, kus kolmandik riigi elanikest on pagulased? Kuna 1967. aastal kaotas Jordaania sõjas Iisraeliga Jordani Läänekalda, siis elab riigis ligi kaks miljonit Palestiina põgenikku.

Vabatahtlike inglise keele õpetajatena töötasid pool aastat Jordaanias Gertha Teidla-Kunitsõn (27), kes on ametis Lastekaitse Liidus ja õpib Tallinna Ülikooli magistriõppes andragoogikat, ning tema abikaasa Nikolai Kunitsõn (28), kes töötab välisministeeriumis ja tudeerib Tallinna Ülikooli magistriõppes politoloogiat. Kumbki on tegelenud aastaid inimeste võrdsuse ja õiguse teemaga.
Nikolai:
Jordaania kultuuri- ja komberuum erineb meie omast väga, mistõttu oli šokk alguses päris suur. Sattusime sinna huvitaval ajal, mil oli toimunud Araabia kevad ja Süüria sõda, toimumas oli rändekriis, mis andis sellele omaette varjundi.

Gertha: Enim üllatas sealne varieeruvus. Meie esimeseks elupaigaks oli korter, kus elas Saudi-Araabiast pärit pereema koos oma pojaga, kaks iraaklast ja kaks vabatahtlikku Sloveeniast. Saudi-Araabia pereema oli väga konservatiivne. Kuigi me olime juba siis abielus, pidime ette näitama oma abielutunnistuse, et saaksime ühes toas elada. Kui me mõni kuu hiljem kolisime aga kesklinna, kus korteriomanikuks oli kohalik, siis teda ei huvitanud, kes või kust me pärit olime, peaasi, et kulud oleksid kaetud. Töötasime peamiselt pagulaslaagrites ja vaesemates piirkondades, kus inimesed olid konservatiivsemad, aga väga palju kohtasime ka liberaalset suhtumist ja vabameelsust. Mind üllatas, et ühiskonnas olid nii suured erimeelsused.

Nikolai: Eestlased tihtilugu ei tea, mis see islam on, nagu sedagi, et Araabia maid võib jaotada nelja erinevasse gruppi. Ega ma isegi täpselt teadnud, kuidas islam igapäevaelu mõjutab, kuid nägin, et see ei ole nii mustvalge või piiritletud nagu me arvame. Elades Saudi-Araabia emaga, siis tema sunniidi moslemina esindas kõige konservatiivsemat ühiskonda maailmas. Kui tahtsime juua kahe peale ühe õlle, siis pidime ootama, mil ta kodust ära oli, et seda siis juua oma toas luku taga. Samas oli kesklinna lähedal ööklubi, kus kohalikud naised või mehed ei kandnud mingeid pearätte, tantsisid lääne muusika saatel, ostsid endale tequila shot’e ja suitsetasid.

Põlvkondadevaheline erinevus on suur. Jordaanias on 95% sunniidid, mitte šiiidid, aga nemad on väga erinevad Saudi-Araabia sunniididest.

Gertha: Pealinnas näeb väga palju kohalikke naisi, kes ei kata oma pead ega nägu, minnes aga sealt väljapoole, on aina enam neid, kes seda teevad. Pealinn on piisavalt vabameelne, kohalikud võivad käia ringi, nagu ise soovivad. Samas ma ei suutnud eristada, kas mingi käitumisnorm tulenes usust, kultuurist või perekonnatavast, sest need on väga põimunud.

Nikolai: Kuigi Jordaaniat peetakse Lähis-Ida Šveitsiks ja see on küllalt demokraatlik, siis religioon mängib ühiskonnas suurt rolli. Aumõrvu ja -kohtuid veel juhtub, kuigi nende osakaal on väga väike: kuue miljoni elanikuga riigis juhtub ehk viis aumõrva aastas. See on nii marginaalne, kuigi 95% ühiskonnast on moslemid ja ülejäänud kristlased ning beduiinid. Kuna ma õpetasin pagulaslaagris inglise keelt naistele, siis mõned pidid selleks oma mehelt luba küsima, kuna ma olen meessoost. Ja me ei tohtinud käia lühikestes pükstes. Samas oli meil üks kohalik moslemist sõber, kes jõi alkoholi, varjates seda küll oma vanemate eest. Noorem põlvkond on liberaalsema, lääneliku suhtumisega. Nad üritavad olla isiklikus sfääris vähem religioossed, kuigi avalikus sfääris see endiselt suuresti domineerib.

Jordaania, erisus ja ühisus

Loe artiklit edasi ajakirjast Mari. Tellimisinfo leiad siit
Kuidas elatakse Jordaania Kuningriigis, kus kolmandik riigi elanikest on pagulased? Kuna 1967. aastal kaotas Jordaania sõjas Iisraeliga Jordani Läänekalda, siis elab riigis ligi kaks miljonit Palestiina põgenikku.
Jordaania, erisus ja ühisus
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
Jordaania, erisus ja ühisus
MAAILM

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri