Mõned otsused nõuavad pikka kaalutlemist, teised teeme jooksu pealt. Kas jääme päeva lõpuks plussi või miinusesse, oleneb meie tajust, millel on kombeks vigu teha ja meid eksitada. Kuidas koostöös tajuga võitjaks jääda?

Inimestel on palju naudinguid: hea vein, söök, seks. Ka ostmine on üks nende seast. Kaupmehed üritavad meile avalikult ning varjatult selgitada, et meil on vaja üha rohkem naudinguid. Evolutsiooniga on meisse kodeeritud näiteks tung defitsiitsete asjade ja magusa ning rasvase järele. “Kuna inimene on liigina saanud väga vähe aega elada toidu ja muu olme külluses, siis liigutab defitsiitsus ka tänapäeval tohutult palju tarbijaid ja seda kasutatakse teadlikult ära,” räägib taju-uuringute praktiline rakendaja ja ärikonsultant Indrek Saul. “Miks me ütleme tarbijatele reklaamides, et kaupa on müügil piiratud koguses? Inimesed lähevad närvi, et äkki jäävad ilma,” toob ta näite. Kui seda märget pakkumise juures ei oleks, kas me jätaksime ostmata? Defitsiidi aimduses hakkab ürginimene meie sees tööle.Sauli sõnul töötab sama seos ka mujal, näiteks isiklikes suhetes. “Kui mõni mees ei ole kättesaadav, siis kõik naised tahavad teda. Mida rohkem on tahtjaid, seda ihaldusväärsem mees tundub. Niipea, kui meile on mõni asi, inimene või teema oluline ja seda on vähe, hakkame selle poole rohkem püüdlema.” Ilmajäämise hirm on suur. Mida vähem ennast jagad, seda ihaldusväärsem oled. Ja see ei ole mingi uus tarkus. Mõned otsused nõuavad pikka kaalutlemist, teised teeme jooksu pealt. Kas jääme päeva lõpuks plussi või miinusesse, oleneb meie tajust, millel on kombeks vigu teha ja meid eksitada. Kuidas koostöös tajuga võitjaks jääda? web hosting services top

Hullutavad tajuvead

Tekst: Evelin Mikker, foto: Daisy Lappard/scanpix

Mõned otsused nõuavad pikka kaalutlemist, teised teeme jooksu pealt. Kas jääme päeva lõpuks plussi või miinusesse, oleneb meie tajust, millel on kombeks vigu teha ja meid eksitada. Kuidas koostöös tajuga võitjaks jääda?

Inimestel on palju naudinguid: hea vein, söök, seks. Ka ostmine on üks nende seast. Kaupmehed üritavad meile avalikult ning varjatult selgitada, et meil on vaja üha rohkem naudinguid. Evolutsiooniga on meisse kodeeritud näiteks tung defitsiitsete asjade ja magusa ning rasvase järele. “Kuna inimene on liigina saanud väga vähe aega elada toidu ja muu olme külluses, siis liigutab defitsiitsus ka tänapäeval tohutult palju tarbijaid ja seda kasutatakse teadlikult ära,” räägib taju-uuringute praktiline rakendaja ja ärikonsultant Indrek Saul. “Miks me ütleme tarbijatele reklaamides, et kaupa on müügil piiratud koguses? Inimesed lähevad närvi, et äkki jäävad ilma,” toob ta näite. Kui seda märget pakkumise juures ei oleks, kas me jätaksime ostmata? Defitsiidi aimduses hakkab ürginimene meie sees tööle.Sauli sõnul töötab sama seos ka mujal, näiteks isiklikes suhetes. “Kui mõni mees ei ole kättesaadav, siis kõik naised tahavad teda. Mida rohkem on tahtjaid, seda ihaldusväärsem mees tundub. Niipea, kui meile on mõni asi, inimene või teema oluline ja seda on vähe, hakkame selle poole rohkem püüdlema.” Ilmajäämise hirm on suur. Mida vähem ennast jagad, seda ihaldusväärsem oled. Ja see ei ole mingi uus tarkus.

 Hullutavad tajuvead
Mõned otsused nõuavad pikka kaalutlemist, teised teeme jooksu pealt. Kas jääme päeva lõpuks plussi või miinusesse, oleneb meie tajust, millel on kombeks vigu teha ja meid eksitada. Kuidas koostöös tajuga võitjaks jääda?
 Hullutavad tajuvead
easy to use best web hosting companies solutions provided by best hosting companies uk with reasonable time websites design, for website hosting in UK you may want to look at list web hosting best top 5 uK present some choices, which offer topping quality web hosting in UK. top website hosting review hosting web best service quality becomes good web hosting great solutions for your needs. which web hosting is best good recommend top review of best web hosting top suggest good web hosting provider hea teada kodulehe valmistamine aara.ee ja lisaks tasub kodulehe tegemise kohta lugeda kodulehe valmistamine
 Hullutavad tajuvead
HINGENÕU

 


© Copyright

Ajakiri Mari on autorikaitse objekt ning selles avaldatud materjalide kasutamine ilma väljaandja kirjaliku nõusolekuta on keelatud.

  

 

Rubriigid               

Naised ja elu

Mood ja ilu

Heaolu ja tervis

Söök-jook

Elustiilirubriik

Toimetus   

Ajakiri Mari

Tellimisest

Reklaam

Kontaktandmed

Võta ühendust

Kontakt

Ajakiri Mari

671 21 30

Merivälja tee 1

OÜ Marikiri